2017/06 S karavanem do Krkonoš – Sněžka, Labská, Horní Mísečky

23.-25. 6. 2017 jsme měli v plánu prodloužený víkend s karavanem v Krkonoších a ještě ve čtvrtek večer okolo 20 hod. kvůli předpovědi krup a silným lijákům jsme se stále rozhodovali, jestli pojedeme na sever nebo na jih. Nakonec jsme se vydali na ten sever. U Jičína jsme přijeli do obce Vokšice, kde jsme bez dovolení zaparkovali na místním letišti. Ráno v 6,30 hod, nás probudil burácející motor letadla ve vedlejším hangáru. Po probuzení jsme si dali 4 km běhu a přemístili se k benzínce kousek za Jičín, kde jsme v klidu posnídali a v rádiu ve zprávách akorát informovali, že díky včerejší vichřici v Jižních Čechách dokonce padali i stromy.

Cestou jsme se ještě stavili v informačním centru v Jílemnici, kde jsme posbírali informační materiály a i samotné informace od místních. Také zde padlo rozhodnutí a vyrazili jsme na Horní Mísečky, kde jsme si udělali rovnou oběd. Vzhledem k dešti jsme si ještě chvíli odpočinuli a odpoledne po dešti jsme se vypravili s koly, ale i autobusem za 34,- Kč osoba a 20 Kč kolo na Zlaté Návrší. Kola jsme na chvíli zamkli u zastávky, a pak jsme se vydali pěšky na Pančovské vodopády a zpět. Následně jsme se vydali na kolech cca 4 km na Labskou boudu po hezké asvaltové silnici, kde jsme si dali výborné krkonošské kyselo. Kousek pod boudou jsme ještě navštívili Labské vodopády a následně zpět na kolech až ke karavanu. Na parkovišti jsme potkali 2 mladé Dánky, které se také vrátili z tůry. Jedna byla porodní sestra a druhá s vizáží Asiatky byla ochranářka životního prostředí. Byla to strašně sympatická, milá a aktivní dívka. Ráda turistikovala, chovala králíky atd. Průměrný plat v Dánsku měli po odečtení vysokých daní 45 000,- Kč čistého. Ale Škodu Fábii II kombi 1,4 TDI tam koupila za 680 000 Kč, která by v ČR stála cca do 400 000 Kč. Ale přesto tam mají dobrou životní úroveň.

Na H. Mísečkách jsme ještě překempovali, a pak jsme se přemístili do Špindlu. Původně jsme chtěli zaparkovat pod Medvědínem, kde je v zimě parkování zdarma, ale v létě chtěli 290 Kč/den. Tak jsme nakonec zaparkovali za 100 Kč vedle v autokempu. Na kole jsme dojeli na nádraží na autobus v 11 hod., kterým jsme pak vyjeli na Špindlerovku za 40,- Kč osoba a 24,- Kč kolo. Na Špindlerovce jsme zamkli kola k držáku a vydali jsme se na 11 km dlouhou tůru na Sněžku Polskou stranou. Byla to nádherná cesta okolo 3 skalních jezer. Cestou jsme ještě potkali závod, který organizovali Poláci a byl to závod na 48 km, při kterém běžci vyběhli 3x na Sněžku a překonali 3 000 výškových metrů. Běželi muži i ženy. Klobou dolu před nimi.

Na Sněžce bylo dost lidí, krásné slunečné, ale větrné počasí s nádhernými výhledy do okolí. Stejnou cestou jsme se vydali zpět a cestu jsme zvládli tam a zpět za 6 hod. a 22 min., z toho jsme cca 40 min. měli přestávky. Byl to hezký zážitek, hezká cesta, pěkný sportovní výkon za nádherného slunečného počasí při cca 18 – 20 stup. Celsia.

Cca v 18,30 hod. Jsme dorazili zpět na Špindlerovku, kde jsme odemkli kola a sjeli zpět do Špindlu již pouze z kopce. Byl to 9 km sjezd.

Karavanem jsme se pak přemístili na parkoviště do Herlíkovic, kde jsme i přespali. Druhý den jsme se ještě přemístili na krátký výlet do Strážného, a pak jsme se již vydali k domovu. Tentokrát to byl dost aktivní víkend.