2021/01 Obytným autem na hory do Špindlerova Mlýna a na Horní Mísečky

V průběhu vánoc nebylo nijak příznivé počasí, a tak jsme vyrazili karavanem do hor až v pátek 1.1.2021 do Špindlerova Mlýna. Původně jsme mysleli, že zaparkujeme na parkovišti pod Medvědínem nebo na parkovišti v kempu jako v minulých letech za 100 Kč. Ale to jsem se spletl a nakonec jsme zaparkovali přes den na parkovišti u bazénu naproti Medvědínu za 200 Kč do půl noci. Na 24 hodin byla cena 450 Kč.

Po zaparkování se nám podařilo díky běhu dohonit autobus, kterým jsme vyjeli na Špindlerovu Boudu, a z parkoviště jsme se vydali na Moravskou Boudu, z které jsme šli již pouze z kopce až do Špindlu k autu procházkou dlouhou cca 9 km. K večeru jsem přejeli na parkoviště P1 hned na kraji Špindlerova Mlýna, kde jsme přespali i mezi ostatními obytkáři.

Druhý den v sobotu ráno jsme opět vyrazili na turistiku okolo Špindlu směrem k Medvědínu, kde jsme dále pokračovali nahoru k hotelu Horal a dále přes Svatého Petra zpět do údolí okolo sjezdovky Stoh dále pod sjezdovky Pláně nyní Svatý Petr a přes centrum Špindlu zpět k autu, cca 11 km.

V sobotu večer jsme se přemístili na Horní Mísečky, kde jsme měli domluvenu návštěvu u příbuzných v místním apartmánu, u kterých jsme strávili hezký večer v příjemné atmosféře.

Druhý den v neděli ráno jsme vyrazili na výlet na Vrbatovu Boudu, kde jsme stoupali do kopce 4,5 km, a vzhledem k tomu, že začalo během cesty intenzivně sněžit, tak jsme se po chvíli začali docela brodit ve sněhu. K tomu začal foukat intenzivní vítr a výrazně se snížila viditelnost, tak na cca 3 metry skoro až na bílou tmu, takže cesta se výrazně zhoršila. Nakonec skoro po nekonečném stoupání dorazili k rozcestníku, od kterého už to bylo cca 300 metrů. I když jsme nic neviděli, tak jsme se vydali do bílé tmy směrem, kam ukazovala šipka na rozcestníku a po 300 jsme byli u Boudy. Cestu zpět po „silnici“ jsme také hledali těžko, ale nasměrovali jsme se tím směrem, kde jsme cestu tušili, a když jsme cca po ½ kilometru vešli již mezi lesní porost, tak cesta už nabrala jasnější obrysy, protože nebyla již tak zafoukaná a mlha taktéž trochu opadla díky lesnímu porostu. Nakonec jsme všichni šťastně dorazili domů do karavanu unaveni, zasněženi a naši psi vypadali, jak 2 polárnice s omrzlými chlupy okolo hlavy a uší.

Mezitím, co jsme vařili oběd a díky tomu, že skoro celé dopoledne sněžilo, tak jsme museli odházet sníh lopatou okolo celého auta, abychom mohli z parkování od včera vůbec vyjet. Z Horních Míseček jsme ten den sjížděli po uježděné vrstvě sněhu až do Vítkovic s největší opatrností.

Byl to hezký prodloužený víkend plný pohybu, chvílemi i dost náročného, ale spokojeni jsme se vrátili domů.