2016/06 Pracovně obytným autem do Dusseldorfu, Holanska a k tomu zážitky

6.6. – 10.6.2016 po obědě jsem vyrazil do Německa na polygrafickou výstavu se zastávkou ve Velemíně a v Ústí nad Labem, kde jsem ještě u Globusu za dobrou cenu doplnil naftu, zásoby jídla na týden, brzkou večeři a v 17 hod. jsem se vydal na cestu vstříc dobrodružství. Na výstaviště do Dusseldorfu jsem dorazil ve 2,30 hod. ráno. Cesta byla docela dlouhá, ale zabavil jsem se sledováním pár filmů, takže to nakonec uteklo. Po výstavě jsem si trochu odpočinul, najedl se a vyrazil jsem obytňákem do

centra Dusseldorfu. Když už jsem se blížil k centru, tak jsem se začal poohlížet po parkovišti pro můj obytňák délky 7,4 m. Nakonec jsem parkování objevil pod TV věží za 2,- EUR/hodina. Z karavanu jsem vyndal kolo a vydal jsem se na objížďku, kterou jsem začal po nábřeží, kde mezi dvěma hlavními mosty na úrovni centra bylo mnoho kaváren, bufetové občerstvení, gril a muzika. Pěkně to tu žilo. O kus dál na nábřeží jsem narazil na stellplatz se souřadnicemi 51°14’03.0″N 6°46’15.3″E

za 12 EUR/den. Dále byly ještě asi kavárenské a obytné lodě pro výlety. Pak jsem to stočil do centra, kde jako v každém městě je mnoho kaváren, restaurací, hospůdek, které byly z většiny zaplněné, a to bylo úterý večer. Nevím, jestli to byla náhoda nebo zda je to každodenní. Ještě jsem udělal obhlídku mimo město a až za tmy jsem se vrátil ke karavanu a následně na stanoviště pro karavany na výstavišti. Cena byla od rána do rána 30,- EUR.

Středa výstava, večer odpočinek na místě a ve čtvrtek ráno jsme se přemístil do Holandska navštívit našeho dlouholetého dodavatele. Po příjezdu jsme si dali kávu a údajně pro mě nachystali i dort. Byl tedy krásný a výborný jahodový dort se šlehačkou. Pak jsme prošli všechny kanceláře, kde mi představil všem kancelářským pracovníkům, a pak jsme prošli celou výrobu až do skladu. Mají velmi úspěšný produkt, který sotva stíhají vyrábět a celý sklad během dne vyprázdní 3x.

Na cestě zpátky jsem se při průjezdu okolo Kolína nakonec v tom Kolíně nad Rýnem zastavil na kukačku. Dělám to tak, když už se přiblížím dle navigace centru tak na 1 – 2 km, tak začnu hledat místo na parkování. I tak bohužel placené. Nakonec jsem našel placené místo na ulici naproti finančnímu úřadu. A na kole jsem se vydal do 1,5 km vzdáleného centra, kde jsem navštívil hlavně obrovský Dóm u nádraží, který je snad jeden z největších, co jsem kdy viděl. I uvnitř je mnoho zajímavostí, které stojí za to vidět. Je to ohromující. Pak jsem se přemístil na most pro vlaky a pěší. Pravděpodobně je to hlavní most Kolína, protože zde nechávají turisté na památku zámky štěstí. Vzhledem k tomu, že Rýn je hodně široký, tak i most je poměrně dlouhý. A i přesto je téměř zaplněný zámky a podstatě už ani není místo na další. Vedle je zase nábřeží plné kaváren a restaurací okolo místních úzkých uliček starého města. Pak už jsem začal směřovat k autu, kde jsem se zpočátku nemohl zorientovat, a pak už jsem dorazil zpět do auta a vydal se na cestu směrem k domovu. Ve 20.30 hod. jsem projížděl okolo stellplatzu zdarma poblíž Wurzburku 49°46’25.9″N 9°34’50.0″E, kde jsem nakonec přenocoval. Ještě jsem se stihnul podívat po okolí na kole, kde jsem zjistil, že je vedle parkoviště rozsáhlé nákupní centrum Outlet, kde je mnoho významných hlavně oděvních značek. Z druhé strany parkoviště je zase postavený dům opačně, tzn., že stojí na střeše. Je to místní turistická zajímavost i pro veřejnost. Ráno jsem udělal karavanistický servis a za chvíli jsem již uháněl k domovu. Opět to bylo pestrý, zajímavý a dobrodružný.