2021/08 Obytným autem – karavanem přes Orlí hnízdo na Italskou riviéru a přes Alpy Nassfeld zpět

7. – 15.8.2021 Obytným autem – karavanem přes Orlí hnízdo na Italskou riviéru a přes Alpy Nassfeld zpět

Na cestu jsme se vydali v sobotu okolo oběda a dojet jsme plánovali poblíž Salzburgu. Druhý den jsme se vydali na Orlí hnízdo v Berchtesgadenu a obytným autem jsme jeli původně na centrální parkoviště (P1 a P2) vedle hlavních pokladen u dolní stanice autobusů. Při příjezdu jsme ještě na kruhovém objezdu viděli ceduli parkoviště P3, na které jsme zkusili popojet a nakonec po 800 metrech jsme dorazili na menší neupravené parkoviště P3, které bylo nakonec zdarma. Na ostatních parkovištích byly parkovací hodiny. Na Orlí hnízdo jsme se nakonec vydali pěšky podle cedulí směrem na Kehlstein 9 km ostře vzhůru do kopce z výšky cca 900 m do výšky 1834 m. Jízdné autobusem včetně jízdy zlatým výtahem stálo 28,- EUR.

Nahoře jsme se podívali do Hitlerova domu, kde je v současné době restaurace a prodejna suvenýrů s původním krbem z roku 1938. Následně jsme se ještě prošli na vrchol ke křížku, kde byly krásné výhledy na okolní vrcholky Alp. Cesta dolů utekla celkem dobře a bez nesnází, na rozdíl od cesty nahoru, která nám dala docela zabrat.

K večeru jsme se ještě přemístili do Itálie, kde jsme přespali na stellplatzu poblíž Udine. A druhý den ráno jsme udělali karavanový servis a přemístili jsme se na parkoviště do přístavu Marina Lazzaretto (GPS: 45.596988, 13.722919 ), cca 300 m od Slovinských hranic. Odpoledne jsme vytáhli motorku a jeli jsme na malý výlet ještě po pobřeží Itálie a malým okruhem přes venkov jsme se vrátili zpět. Večer jsme opět poseděli u karavanu s výhledem na moře.

Normálně bychom šli běhat hned po ránu, ale vzhledem k včerejšímu treku v Alpách jsme nebyli schopni běhu, tak jsme šli relaxovat k moři, a po obědě jsme vyrazili na výlet na motorce do Slovinska. Objeli jsme pár pláží, ale skoro všude bylo dost plno a docela nešikovný přístup, takže nás koupání ve Slovinsku moc nelákalo.

Původně jsme chtěli přespat a ještě projezdit Terst, ale vzhledem k tomu, že se nás ráno snažila odehnat Policie Lokále, tak jsme večer sami odjeli do Lignana, kde už to dobře známe, a při odjezdu z přístaviště jsme se akorát míjeli se státní policií, která možná dostala hlášku od Policie Lokále, kde jsem se s nimi trochu nepohodl, tak nás asi nahlásili na státní policii a asi to s námi jeli řešit a my už jsme akorát byli na odjezdu, tak jsme se s nimi minuli.

V Lignanu jsme se vrátili na staré známé místo poblíž mariny, kde jsme stáli pod borovicemi. Sice to bylo dál k moři (cca 1,2 km), ale zároveň kousek do centra (cca 600 m) a kousek pro vodu do mariny (cca 250m) a vedle v parku byly stoly a lavice na stravování takže jsme ani nemuseli vytahovali vlastní sezení. Vedle ještě byli různé parkové hrací atrakce pro děti a vedle různé cvičící nástroje pro dospělé.

Strávili jsme tu celkem 3 dny, a každý den jsme dělali výlety po okolí. Byli jsme se podívat i v Bibione již poněkolikáté, ale tentokrát jsme ho, díky motorce prozkoumali celkem detailně, a to i skoro všechny kouty v okolí. Kromě jiného bylo zajímavé vidět, jak karavanisti, a to hlavně češi jsi najdou parkování skoro všude v každém koutu Evropy a někteří i šikovně v zapadlých uličkách ve chládku pod stromy, kde by je běžný občan ani neočekával. Náhodně jsme se potkali a popovídali s čechy v Lignanu na křižovatce ulic Lungomare Riccardo Riva a Viale dell’Industria, a tam jsme se dozvěděli, že na ulici Lungomare Riccardo Riva se platí 8 EUR za parkování denně, a za rohem na ulici Viale dell’Industria už se neplatí a může se tam stát neomezeně dlouho. Všeobecně se na bílých čárách stojí v Itálii zdarma a na modrých se platí. Čech, který zde parkoval nám popsal tuto situaci a zároveň nás seznámil s tím, že je to super místo, protože je to hned vedle vstupu na pláž a chodí se okolo toalet i s teplou vodou za nějakou tu minci. S auty se parkuje pod stromy ve chládku a okolo je hodně prostranství na hraní např. pro děti v bezpečí. Stávající karavanista s alkovnou nám popsal zdejší situaci, že jeden němec v dodávce za nimi už tu parkuje a přespává již 14 dní v dodávce zdarma se sociálním zařízením skoro za zády. Před nimi byl mladý pár, který tam také již 14 dní přespával v osobním autě kombi. Je to zajímavé, jak lidé si dokáží najít cestu na poměrně levnou dovolenou, i když mnoho z nás by takto fungovat nemohlo.

Další den jsme se přemístili do Caorle, kde se hodně špatně hledalo místo na parkování kousek od centra na ulici Corso G. Chiggiato, kde jsou bílé čáry. Po obědě jsme se šli vykoupat do moře, kde bylo hodně lidí na pláži i v moře a docela mi překvapilo, že letos je moře dost kalné až špinavé. Večer jsme šli do námi již delší dobu známého baru k živé muzice, ale bohužel jsme objevili úplně prázdný a zavřený bar, což nás hodně zklamalo. Tak jsme se alespoň prošli městem, kde bylo ještě více lidí než na pláži. Nebojím se napsat, že ve městě v ulicích i restauracích bylo narváno. Cestou po místním molu jsme šli okolo hotelu, kde zrovna na terase hrála pěkná muzika, tak jsme se tam zdrželi a trochu se zaposlouchali.

Druhý den jsme dali ranní běh, snídaní, koupačku v moři, a po obědě jsme vyrazili na moto výlet směrem k Lido di Jesolo a přibližně v polovině jsme si našli také komerční pláž, ale na pláži polovina lidí než v Caorle, ve vodě i s námi 5 lidí okolo nás a krásná průzračná a čistá voda.

Druhý den jsme se ještě přemístili do Alp, abychom si zajezdili na motorce v zatáčkách, takže jsme se vydali do průsmyku Nassfeld, kde jsme si zajezdili v zatáčkách přes průsmyk. Pěkné místo pro parkování obytného auta jsme našli vedle jezera Lago di Pramollo (GPS 46.557348, 13.277330 ) na boční široké polní stěrkopískové cestě.

K večeru jsme se přiblížili k domovu nakonec jsme spali na doporučení aplikace P4N poblíž Salzburgu na parkovišti pod sjezdovkou. Poslední den jsme to již dotáhli až domů.

Opět skvělý zážitek, skvělá poznávačka, skvělé dobrodružství s motorkou. 10T.